Köp- och leveransvillkor

Försäljningsvillkor
Samtliga priser på Kutts.se visas inklusive 25 % moms. Inga extra kostnader utöver eventuell frakt tillkommer. Efter lagd beställning skickas ett e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet. Din orderbekräftelse/faktura gäller som kvitto.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som Ni har angivit i era kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet, vi tillämpar en fast fraktavgift på 39 kr om du beställer för under 2 000 kr och gratis frakt om du beställer för mer än 2 000 kr.

Betalsätt
Vi använder Klarna för alla våra betalningar och ni kan betala med faktura, kort eller direktbetalning via er bank. Klarnas kassa är enkel och vi tar inget betalt för något av betalsätten, även faktura är kostnadsfritt hos oss.

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-7 arbetsdagar. Skulle någon vara vara slut på lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får Ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad. 

Personuppgifter
För att handla hos oss måste Ni fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen.

Det är viktigt att vi får Er e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med order mm, men Ni kan själv välja om Ni vill ha nyhetsutskick från oss eller inte. Vi förmedlar eller säljer aldrig uppgifter till tredje part.

Utebliven betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 14 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta på 11% och samtliga våra fakturor överlåts till Klarna. 

Outlösta paket
Vid de fall när ett paket ej hämtas ut från utlämningsstället faktureras 199 kr per paket för returfrakt och hantering av returpaket.

Försäljning till minderåriga
Köp från personer ej fyllda 18 år godkänns ej utan målsmans tillstånd.

Garantier
Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på ett år från tillverkaren. Alla varor omfattas dessutom av konsumentköpslagen och alla ärenden kommer hanteras för att följa den lagen.

Ångerrätt och retur
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits. Ni som kund har rätt att öppna och undersöka varan dock så debiteras eventuella skador på originalförpackning med 200kr. Ingen retur godkänns utan att man meddelat Kutts. Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas för att vi skall se vilken order returen kommer från. Batterier eller produkter som räknas som intimprodukter godkänns enbart om orginalförpackning är oöppnad.

Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst debiteras kund om förpackningen är bristfällig. Efter vi mottagit returvaran återbetalar vi köpet till samma konto som användes vid betalning inom max 10 dagar. När en retur från order med ett orderbelopp över gränsen för fraktfritt resulterar i ett nytt totalt orderbelopp under gränsen för fraktfritt tillkommer frakt, detta gäller även om en hel order med ett totalbelopp över gränsen för fraktfritt returneras.

Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Reklamationer
Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt.
Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan ni returnerar en vara.
Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 10 dagar till vår kundservice.

Service och reparationer

Vid service och reparationer se http://www.kutts.se/info/service-och-reparationer/

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment.
Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.
Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Tvist
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan kunden och Manjo Trading AB. Kan dessa parter inte komma överens följs Allmäna reklamationsnämndens eller ODR's rekommendationer.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.